فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی 6

دسامبر 25, 2007 در 6:26 ب.ظ. | نوشته شده در فارس عیرقچیلیغی, تورکجه | 2 دیدگاه

فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی 6

اصلا تو ایران می تونی تصورش کنی که مثلا یه غیر ایرانی برا خودش کسب و کار داشته باشه و ایرانیها زیر دستش کار کنند؟ زمین و زمان بهم می ریزه 

«كلك خيال انديش» وئبلاگیندان
قایناق: http://www.persianblog.ir/posts/?weblog=alimoslemi.persianblog.ir&postid=7486455

اندر نژاد پرستی ما
۱- در رختکن سالن ورزشی دانشگاه بودم. مرد میانسالی در حال عوض کردن لباساش بود. عطسه ای کرد و بش عافیت باشی گفتم. ازم پرسید که از برو بچه های امریکایی لاتین هستم یا نه، گفتم نه ولی خیلیا اینجوری فکر می کنند بصورتیکه یکی بم می گفت مکزیکی هستی! گفت پس باید اهل خاورمیانه باشی، خلاصه تا فهمید که ایرانی هستم به فارسی گفت خوبی؟ گفتم ایول. گفت اسمش مارتین هست و ۳ سال تو کویت مشغول کار وکالت بوده. گفتم چی کار می کردی؟  گفت بعد از جنگ کویت و عراق اوضاع خر تو خر بود و کلی از شرکتها شکایت داشتن و ما هم کارمون رفع و رجوع این شکایتا بود. می گفت الان تو SMU در دانشکده حقوق مشغول تدریسه.

۲- خیلی از این تجربه زندگی در کویت راضی بود  و می گفت چیزای زیادی یاد گرفتم. یک چیز مهم این بود که می گفت در امریکا بخاطر مشکلاتی که نژادپرستی در گذشته بوجود آورده، هر کسی که افکار نژاد پرستی داشته باشه خیلی مورد سرزنش و انتقاد قرار می گیره، ولی در کویت این قضیه خیلی معمولی بود و دو نفر از دو تا طایفه مختلف تحمل همدیگرو نداشتن. گفتم این نکته درستی هست و اصلا کل مردم منطقه اصلا آدمای نژادپرستی هستن و از این لحاظ شما امریکاییا اخلاق پسندیده ای دارید و همین هم رمز پیشرفتتون هست. البته مارتین گفت بنیان این کشور البته بر پایه مهاجرت و نژادهای مختلف گذاشته شده، گفتم با این وجود هم این اخلاق قابل تحسینه.

۳- همیشه در ایران که بودم افریقای جنوبی رو کشور نژادپرستی می دونستیم ولی از وقتی که اینجا اومدم فهمیدم که یار در خانه بودو ما گرد جهان می گشتیم. خود ما از جمله آدمای نژادپرستی هستیم که نیاز به زدن مثال نیست و رفتار با افغانها(اوخویون تاجیکلر) که همزبان با ما(اوخویون فارسلار) هستند هم یکی از این موارد هست. پدر دوستم، تایلور، برام تعریف می کرد که صاحبکارش اهل سوریه هست و کلی امریکایی زیر دستش کار می کنند. پیش خودم گفتم اصلا تو ایران می تونی تصورش کنی که مثلا یه غیر ایرانی برا خودش کسب و کار داشته باشه و ایرانیها زیر دستش کار کنند؟ زمین و زمان بهم می ریزه

اؤنجه‌کی بؤلوملر:
فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی 5
فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی 4
فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی 3 
فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی 2 
فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی

2 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] بؤلوملر: فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغ… فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس […]

  2. […] راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغی 7 فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس عیرقچیلیغ… فارسلار راسیست(نژادپرست) می؟ اؤرنکلرله فارس […]


پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

