موزائیسم فرهنگی و تساهل و تسامح در وبلاگهای وردپرسی

آوریل 25, 2007 در 4:56 ب.ظ. | نوشته شده در فارسجا, وئبلاگ و وئبلاگچیلیق, باغلانتی | ۱ دیدگاه

دیروز که در کنترل پنل وبلاگ آمار بازدیدکننده‌ها رو چک میکردم، متوجه شدم که یک عده از وبلاگ دوست‌داشتنی و فعال پزشکی دیگر(مزیدی) اومدن اینجا، لینکو که دنبال کردم رسیدم به مطلب(وبلاگهای فارسی در وردپرس). جا داره که از دکتر عزیز که به نوعی همکارشون هم هستم تشکر بکنم که وبلاگ بنده رو قابل دونستن و معرفی کردن:

تورک دونیاسی: حتی نمی‌دانم معنی عنوان وبلاگ چیست.  این وبلاگ تقریبا بصورت کامل به زبان ترکی است. شخصا اعتقاد دارم که بودن چنین وبلاگهایی مفید است. ایجاد وبلاگهایی به زبان کردی و لری و… نیز می‌تواند منجر به تقویت فرم نوشتاری این زبانها شود. هرچند مخاطبین کمتری دارند اما کار بسیار باارزشی است…

دکتر جان «تورک دونیاسی» و یا «Turkic World» به معنی «جهان ترک» هستش؛ یک مفهوم فرهنگی-ملی و سیاسی برای مشخص کردن جغرافیای ترکهای دنیا و حتی دنیای فکری ترکها بکار میرود. تورکولوژی و یا ترکشناسی مثل ایرانشناسی شاخه‌ای از شرقشناسی هست که سعی در شناخت این جهان داره. من به عنوان یک وبلاگنویس وردپرسی به گوناگونی فرهنگها از گروههای ملی-زبانی، سیاسی و حتی اجتماعی-جنسی در وبلاگهای وردپرس و وجود این روحیه افتخار میکنم.

حقیقتش من دوست دارم به فارسی هم بنویسم-با اینکه بعضی اوقات نوشته‌های ترکی خودم رو به فارسی هم ترجمه میکنم- ولی کمبود وقت باعث میشه که فقط بتونم وبلاگهای فارسی و از جمله وبلاگ دکتر و دیگر عزیزان رو بخونم. به نظر من تعلق به یک زبان و فرهنگ یک نوع احساس وظیفه و دین به نیاخاک و فرهنگ مادری ایجاد میکنه و دلیل ترکی نوشتن من همین احساس تعهد به فرهنگ آبا و اجدادی هست. امیدوارم بتونم دینم رو ادا بکنم…

من دو تا دومین برای خودم گرفتم و به زودی کار با وردپرس.اوآرجی رو شروع خواهم کرد و از دوستان عزیز کمکهای زیادی خواهم گرفت. سعی میکنم یک وبلاگ فارسی هم راه بیاندازم که پنجره‌ای باشه از دنیای اینترنت ترکی به فارسی که مطمئن باشید یک رنگ زیبای ترکی به این قالیچه‌ی زیبای وردپرسی اضافه خواهد کرد و توجهتون بهش جلب خواهد شد.

القصه به نظر من وردپرس بهترین سرویس وبلاگنویسی دنیاست و اگر ایرانیها کمتر سراغش می‌روند به خاطر شناخته نشدنش هست که به لطف شما عزیزان داره یواش یواش جا میافته.

راستی وبلاگ شما خیلی تر و تمیز و مرتب و فعال و سرآمد  و به نوعی جزو رهبران وبلاگهای فارسی وردپرسی هست، من که غبطه میخورم ولی دوست داشتم به نقطه‌گذاری در نوشته‌هاتون اهمیت بیشتری میدادید.

۱ دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. جالیب دیر! یازیقلار «اؤزومون اعتیقادیم بودرو» دئمک ایله، بونو یئتیریرلر کی:
    فارس جماعتینین باخیشیندا، فارس اولمایان ایرانلی لارین اؤز دیللرینده یازماق عجیب-غریب دیر!!!


بیان دیدگاه

وب‌نوشت روی WordPress.com.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.